Baťa je česká obuvnická firma s dlouholetou tradicí. V jejím portfoliu naleznete nejen dámskou, pánskou a dětskou obuv, ale také kabelky, šály, batohy, ponožky, peněženky a další praktické a stylové doplňky.
Vznik značky Baťa
Firma Baťa vznikla v roce 1894 v tehdejším československém městě Zlín. Založili ji tři sourozenci – Anna, Antonín a Tomáš Baťové pod názvem A. & T. Baťa. Krátce na to se však vedení firmy ujmul Tomáš, neboť Antonín nastoupil na vojnu a Anna se vdala a firmu opustila. Za první velký úspěch by se daly považovat tzv.”baťovky”, které byly uvedeny na trh již v roce 1897. Jednalo se o plátěnou obuv, která byla díky své nízké ceně dostupná i chudším lidem.
Úspěšné začátky
Deset let po založení začala firma vyrábět více jak 2 000 párů obuvi denně, a protože poptávka stále rostla a prodeje se zvyšovaly, společnost vystavila v okolí své továrny byty a školy pro své dělníky a jejich rodiny. Po první světové válce byly vybudovány zahraniční závody ve Švýcarsku a Indii. Tomáš Baťa byl velmi orientovaný na zákazníka a včas reagoval na jejich potřeby. Odtud vzniklo také jeho motto: “Náš zákazník, náš pán”.
Boty Baťa
Baťa využívá k výrobě své obuvi ty nejvyspělejší technologie a kvalitní materiály, které zaručují pohodlí a módní design. Mezi významné technologie patří například Baťa Flexible. Tyto boty jsou vybaveny protiskluzovou podešví, přizpůsobují se anatomii chodidla a zlepšují rovnováhu při chůzi. Baťa Air System je zase vybaven vzduchovými drážkami k cirkulaci vzduchu, perforovanou stélkou a mezi stélkou s tvarovou pamětí. Z nabídky značky Baťa si vybere každý.
Situace po první světové válce
Před začátkem první světové války se firmě velmi dařilo. V roce 1917 prodala 2 miliony párů bot, zaměstnávala 5 000 lidí a otevírala nové prodejny. Po válce však došlo k devalvaci měny a Tomáš Baťa se rozhodl zariskovat a snížil cenu obuvi o 50 %. Vznikl Baťův systém, kdy byly jednotlivé části firmy zodpovědné za vlastní výsledky hospodaření. Stavěly se továrny v Nizozemí, USA, Indii, Anglii nebo Francii. V roce 1932 Tomáš Baťa umírá při tragické letecké nehodě a do čela firmy nastupuje jeho nevlastní bratr Jan Baťa.
Expanze do zahraničí
V roce 1934 získala společnost dvě lodě pro přepravu zboží přes moře. O pět let později byly boty Baťa k dostání ve více než 30 zemích světa, ve kterých se jich prodalo více jak 60 milionů párů obuvi. V roce 1960 byla centrála společnosti oficiálně přesunuta do kanadského Toronta a do vedení se postavil Tomáš J. Baťa. Portfolio se rozšířilo o značky Power, Bubblegummers, Marie Claire a North Star.
Boty Baťa
Baťa využívá k výrobě své obuvi ty nejvyspělejší technologie a kvalitní materiály, které zaručují pohodlí a módní design. Mezi významné technologie patří například Baťa Flexible. Tyto boty jsou vybaveny protiskluzovou podešví, přizpůsobují se anatomii chodidla a zlepšují rovnováhu při chůzi. Baťa Air System je zase vybaven vzduchovými drážkami k cirkulaci vzduchu, perforovanou stélkou a mezi stélkou s tvarovou pamětí. Z nabídky značky Baťa si vybere každý.